Megszólítás
A megszólítás vedd figyelembe a megszólítottak státuszát, az esemény rangját, ezeknek stílusbeli kritériumait!
például:Tisztelt diáktársaim!
Előzmények, alaphelyzet, lehetséges megoldások fölsorakoztatása (ez legyen a leghosszabb rész, több bekezdést tartalmazzon)
Vázold fel az előzményeket! Mikor kezdődik nálatok a tanítás? Van-e nulladik órátok?
Meddig tart egy átlagos nan az iskolában? Jártok-e különórákra, edzésekre tanítás után?
Utalj a szövegre! Mit tartalmaz a tartalmaz az új Alaptanterv (lehetővé teszi a 9 órai iskolakezdést)?
Mivel támasztja ezt alá? (a diákok bioritmusának jobban megfelel)
A vita céljának megfogalmazása: támogassa-e a diákönkormányzat a 9 kilenc órai iskolakezdést?
Lehetséges vitapontok: (ne érvelj egyik vagy másik megoldás mellett, inkább kérdések formájában fogalmazz!)
Nem alkalmazkodna egy idő után a diákok bioritmusa az új napirendhez, és feküdnének le egy órával később?
Lenne-e idő a különórákra, edzésekre, vagy ezek a foglalkozások cserélnének helyett a reggeli órákkal, azt erdményezve, hogy
ugyanakkor kellene kelni?
A vidékről járóknak mekkora nehézséget okozna ez?
Fogalmazz meg saját véleményt is: számodra az első órák kimerítőbbek, vagy a délutáni órák? Mi a helyzet a megjelentekkel?
Kérdezd meg őket is!
Elköszönés
Szólítsd fel a közönséget a vitára! (
Ti mit gondoltok az elhangzottakról? Vitassuk meg közösen az érveket és ellenérveket! )
A mondandód befejeztével köszönj el, zárd le a szöveget!
Például: Köszönöm a figyelmet!
Tovább a feladatokhoz